The future is now: de laatste technologische ontwikkelingen binnen de evenementenbranche!


De evenementenbranche is in ontwikkeling, en hóe! Zo is duurzaamheid anno 2020 een hot topic; een aspect dat je in je evenement mee móet nemen. Maar ook technologie is booming! Waar het laatste decennium vooral in het teken stond van mobiel, is nu het tijdperk van Event Intelligence aangebroken.

Persoonlijk 
Data is tegenwoordig key. Voor iedereen die denkt dat dat nog wel meevalt; niets is minder waar! Netflix geeft je suggesties o.b.v. je kijkvoorkeuren en je slimme meter voorspelt jouw verbruik en weet precies wanneer jij thuis bent. Data is overal en we weten er steeds inventiever mee om te gaan; ook binnen de evenementenbranche. Zo maakt een juist gebruik van data het mogelijk je evenement te personaliseren. Een e-mail met ‘Beste [VOORNAAM]’ voldoet niet meer. Een programma afgestemd op de specifieke voorkeuren van jouw bezoeker is de nieuwe norm.

Event Dashboards
Data is alleen bruikbaar wanneer deze juist wordt geanalyseerd. In dit kader zullen we aankomende tijd een opmars zien van event dashboards waarin data overzichtelijk wordt weergegeven in grafieken en diagrammen. Tools als Google Data Studio of PowerBI kunnen je hierbij helpen. Dankzij deze tools ben je beter in staat de ROI van jouw evenement in kaart te brengen en je volgende evenement hierop aanpassen.

Gebruik de juiste kanalen
Anno 2020 zijn de communicatiekanalen eindeloos. Echter wie goed nadenkt, kan door de bomen het bos nog altijd zien! Het is belangrijk te weten op welk platform jouw bezoeker zich begeeft. Is het versturen van een nieuwsbrief nuttig? Ga eens na hoe veel leads/clicks dit type content voor jouw voorgaande evenementen heeft gegenereerd. Wellicht is een reminder via WhatsApp of Facebook Messenger veel effectiever!

Benieuwd hoe jij jouw evenement bij het Centraal Ketelhuis zo efficiënt mogelijk kan indelen? Neem contact op met onze adviseurs!

Neem contact op

Samen de beste keuze maken?

Wij zetten graag onze ervaring in!