Arbeidsmarkt 2.0 op het UWV Congres


Hoe kan het UWV de communicatie klantvriendelijker of duidelijker maken? Daar denken de cliëntenraden van het UWV continu over mee. Om de leden te bedanken voor hun inzet, organiseerde het UWV een bijeenkomst in het Centraal Ketelhuis.

“De cliëntenraden bestaan uit mensen die op een of andere manier afhankelijk zijn van het UWV”, vertelt Ron Steenis van het UWV. Eén keer per jaar komen de elf cliëntenraden bij elkaar. Dit jaar werd het congres voor het eerst georganiseerd in het Centraal Ketelhuis. “De bezoekers komen uit verschillende regio’s, dus wij zijn altijd op zoek naar een centraal gelegen locatie. Dat in combinatie met een goede bereikbaarheid maakte het Centraal Ketelhuis voor ons de perfecte locatie.”

Tijdens het congres stond de toekomst van de arbeidsmarkt centraal. Diverse sprekers waren uitgenodigd om te praten over robotisering en de experimenten die momenteel worden uitgevoerd met het basisinkomen. In de middag vond een debat plaats waar alle bezoekers aan deelnamen. Om zeker te weten dat alle bezoekers in één ruimte pasten, heeft Ron vooraf het Centraal Ketelhuis bezocht. “Ik ga altijd even op locatiebezoek om te praten over de mogelijkheden van de locatie en de catering. Omdat wij twijfelden, bood de organisatie aan om alle 120 stoelen alvast te plaatsen. Heel erg fijn, want zo konden we met eigen ogen zien dat dit aantal uitstekend bleek te passen!”




Samen de beste keuze maken?

Wij zetten graag onze ervaring in!