Vijf tips voor de personalisatie van je evenement!


Je organiseert een schitterend evenement op een prachtige locatie. Mooi! Je wilt natuurlijk wel dat gasten, wanneer ze hier arriveren, zich meteen welkom voelen. Want dat zorgt er al vanaf het begin van de dag voor een positieve vibe. Maar hoe zorg je ervoor dat je evenement zich richt op iedere gast? We geven je vijf exclusieve tips voor de personalisatie van je evenement.

Consistente berichtgeving voor, tijdens en na het evenement
Wanneer je begint met de communicatie voor je evenement, moet je al weten wat de kernboodschap is. Deze boodschap moet voor, tijdens én na het evenement duidelijk naar voren komen. Beantwoord voordat je gaat communiceren de volgende vragen: wat zijn de wensen van de doelgroep en wat zijn hun kenmerken? Op basis van de antwoorden op die vragen bepaal je de kernboodschap, die terugkomt in alle communicatie-uitingen. Vergeet ook de details niet! Zorg ervoor dat ook de locatie, het eten en de uitstraling van je evenement op deze kernboodschap aansluiten.

Maak gebruik van beschikbare gegevens over je klanten
Weet jij wie de gasten zijn op je evenement? Data is je beste vriend als het gaat om het kennen van je gasten; verzamel dus zoveel mogelijk informatie over je klant. Als je weet wie de bezoeker van je evenement is, weet je vaak ook wat een item of service voor hem of haar betekent. Deze kennis moet door de organisator worden meegenomen bij de inrichting van het evenement. Een evenement dat is ingedeeld op basis van wensen van de aanwezigen, versterkt de relatie tussen het bedrijf en de klant.

Zorg voor interessante workshops
Interessante workshops voegen iets toe aan je evenement! De workshops moeten volledig zijn afgestemd op de behoeften van de doelgroep. Personaliseer de verschillende onderwerpen en zorg er zo voor dat je bezoekers met een nieuwe bak aan voor hen relevante kennis je evenement weer verlaten. Zorg ervoor dat mensen zich voor het event al kunnen inlezen en inschrijven voor de workshops. Op die manier maak je ze vooraf al nieuwsgierig.

Go digital.
Ons digitale tijdperk biedt veel kansen voor het personaliseren van je evenement. Gebruik dit in je voordeel! Maak bijvoorbeeld gebruik van een online aanmeldsysteem waarin je al de nodige persoonlijke gegevens van je bezoekers navraagt. Ga na wat hun interesses zijn en wat ze graag willen leren in je workshops. Met deze input kun jij je evenement vervolgens zo goed mogelijk op hun verwachting afstemmen.

Sta open voor feedback
Organisators zijn tijdens het evenement zelf meestal erg druk om ervoor te zorgen dat alles perfect verloopt. Let er op dat je ook tijd vrijmaakt voor gasten die feedback willen geven. Feedback is een waardevolle terugkoppeling om in de toekomst eventuele verbeterpunten door te voeren. Loop rond en vraag naar meningen, tips en feedback. Je slaat hierbij twee vliegen in één klap, want ook persoonlijk contact met je gasten is een belangrijk element van personalisatie.

So, what’s next?
Personalisatie is erg belangrijk om jouw evenement succesvol te maken. Ook op dat vlak zijn bedrijven op zoek naar manieren om zichzelf van concurrenten te onderscheiden. Ben jij benieuwd naar mogelijkheden om jouw evenement te personaliseren op een unieke locatie? We helpen je graag verder! 

Neem contact op

Samen de beste keuze maken?

Wij zetten graag onze ervaring in.